Biżuteryjny Dress code, czyli co jak i gdzie?

5Nie od dziś wiadomo, że wraz z rozwojem na polskim rynku wielkich korporacji rozwinął się także styl ubierania się, a raczej zestaw zasad, jak się ubierać, a jak nie, potocznie zwany dress code. Dzięki jego wprowadzeniu wybór odpowiedniego stroju do pracy został znacznie ułatwiony, zwłaszcza, że każda korporacja/ firma ustala dress code pod kątem swojego profilu działalności. Dlatego w wielkich korporacjach nie spotkamy raczej osób ubranych w mini sukienki, krótkie szorty czy w sandały, a w na przykład placówkach banków spotkamy doradców ubranych w tym samym stylu. Co ważniejsze, dress code to nie tylko odzież i buty, ale nierzadko dotyczy on także makijażu, fryzur czy biżuterii.

I tak na przykład są firmy, gdzie irokez na głowie, kolorowa farba na włosach (i nie mamy tu na myśli powszechnie akceptowalnych kolorów, a raczej koloru w stylu niebieski, zielony czy pomarańczowo- neonowy) są absolutnie niedopuszczalne. Kontakt z partnerami biznesowymi, klientami czy chociażby z przełożonym wymaga bowiem fryzury nie wzbudzającej negatywnych skojarzeń czy żywej dyskusji.

Dalej, makijaż. Naturalny, z zaakcentowanymi pewnymi elementami, jednak bez zbędnej przesady, mocnego makijażu wieczorowego czy neonowych radosnych kolorów jest jak najbardziej akceptowalny w większości firm. Zresztą nie ma się co dziwić. Nie od dziś wiadomo, że każdy etap w życiu człowieka, każda czynność czy podejmowane aktywności rządzą się swoimi prawami. Poza tym naturalny makijaż potrafi zdziałać cuda maskując to, co trzeba, a podkreślając walory.

Biżuteria. Długie, wiszące kolczyki opadające na ramiona, bransoletki srebrne aż po łokieć czy wzbudzające niechęć bądź obrażające czyjeś uczucia wisiory to biżuteria na nocne szaleństwo w klubie a nie odpowiednia do np. biura.

Zatem, nim spróbujemy zaryzykować ubierając bransoletki srebrne w przesadnej ilości czy kolczyki dzięki którym słyszeć nas będzie pół korporacji warto zapoznać się z dress code obowiązującym w naszej firmie, by uniknąć nieprzyjemnych (dla wszystkich) sytuacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it. Ok